Want to know more, please click

Followers

Pages

Sunday, January 8, 2012

Aku nak jd cikgu

 pejam celik pejam celik, dah 4 thn rupanya aku di Universiti Teknologi Malaysia @ Universiti Terbaik Malaysia (UTM). masa yg diambil utk melayakkan aku menjadi seorang guru. cita2 nak jd cikgu ni dari kecil sbb tengok saudara ada yang jd cikgu.
lagu ni paling dekat dgn aku sbb ada lirik "kalau boleh nak jadi cikgu kat kuala pilah", terbaik. kalau ada masa lapang boleh motong.

video
blues gang - apo nak dikato

kalau diberi pilihan : 1 st choice, sekolah menengah agama sains kuala pilah. dah la sekolah agama, lepas tu ada sains pulak. memang mantap. ye la sapa nak masuk sini kene 5 @ 4A yg diterima. 


sekolah menengah agama sains kuala pilah
2 nd, ni sekolah lama aku. sekolah ni ada form 6.
sekolah menengah kebangsaan tuanku muhammad, kuala pilah

3 rd, sekolah menengah kebangsaan dangi, sekolah kat kg aku.

apa2 pun tengok pada kekosongan.

kata2 yg memberi perangsang kpd aku:
"bila kita jd seorang pensyarah sama mcm guru, guru yg biasa hanya memberitahu, guru yg bagus memberi keterangan, guru yg hebat beri inspirasi sbb itu sebagai pensyarah bila kita nak mengajar anak murid kita nak tentukan bahawa kita mengajar bukan nak tunjuk kita pandai, kita mengajar utk kesan pd pelajar. jd bila kita buat sesuatu apa kerja doktor, mcm orang media pun kita buat sesuatu bkn nak tunjuk hebat ttp ingin memberi manfaat itulah rahsia dlm gagah" prof dr muhaya hj mohamad.

aku dah x sabar nak curahkan ilmu yang aku ada untuk mendidik anak bangsa agar menjadi orang yg berguna. jgn mengajar dunia shj, mesti diselitkan dengan agama. semoga p&p menjadi lebih berguna.
Click ads for your tq or like.

1 comment:

  1. thats good spirit..malaysia really need people like you.please do your best for our next generation.gud luck

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...